خرید جوهر جت پرینتر
Posted in وبلاگ

گفته و ناگفته جوهر و حلال جت پرینتر

جوهر و حلال  جت پرینتر ها چه تفاوتی باهم دارند ؟

اختلاف قیمت جوهر جت پرینترها چه دلیلی دارد ؟

چرا قیمت جوهر و حلال بعضی برندها پایینتر از بعضی های دیگر است ؟

 

قبل از شروع بحث یک قانون بدیهی و مسلَم کسب و کار همه به آن آگاه هستند را یادآوری میکنم . هر کسب و کاری نهایت تلاش و هزینه را می کند تا به بالاترین سود ممکن دست پیدا کند و این برای هر صنعت معنای متفاوتی دارد . ما در ادمه سعی در توضیح این قانون برای صنعت پرینترهای صنعتی هستیم.

جت پرینتر ها در ابتدا که تولید شدند از لحاظ مواد مصرفی (جوهر ، حلال و کارتریج ) تقریبا هیچ تفاوتی باهمدیگر نداشتند و شرکت های تولید کننده در راستای حداکثر کردن سود سعی کردند با اعمال یکسری تغییرات، جوهر و حلال مصرفی جت پرینتر هایشان را از حالت ژنریک و عمومی به انحصار نزدیک کنند.

در جهت این هدف هر شرکت راه حل خودش را داشت اما الان بعد از سالها همه روش ها تقریبا مشخص و جا افتاده اند.

 

روش هایی که تولید کنندگان جت پرینتر با استفاده از آنها انحصار ایجاد می کنند:

1- ایجاد تغییر در ویسکوزیته (غلظت) جوهر

هر برند جت پرینتری جوری طراحی و تنظیم شده است که با یک غلظت مشخصی از جوهر بتواند به راحتی کار کند .

البته خود دستگاه هم غلظت را بصورت اتوماتیک تنظیم می کند و اگر غلظت از یک حد مشخصی بالاتر نباشد دستگاه توانایی کار کردن با آن را دارد اما مصرف حلال بالا می رود و به دستگاه فشار می آید. اگر غلظت کم باشد احتمال خراب شدن کیفیت چاپ وجود دارد و یا دستگاه پیغام خطا می دهد.

همه دستگاههای جت پرینتر با توجه به قطعات و ملاحضات گفته شده از این روش استفاده می کنند. و به گونه ای اجبار طراحی است .

 

2- کارتریج

بعضی از برندها برای اینکه بتوانند جوهر خودشان را بفروشند ، اقدام به عرضه جوهر و حلال در کارتریج های مخصوص خودشان کردند تا فرایند کپی کردن و خرید مشتری از تامین کننده دیگر را سخت کنند.

 

همه جت پرینتر ها ظرف جوهر مخصوص به خودشان را دارند و منظور ما آن نیست. و تعریف ما در اینجا از کارتریج جت پرینتر هر ظرفی است که بصورت مستقیم و بدون خالی کردن جوهر درون دستگاه قرار داده می شود.

طلایه دار این روش ویدئوجت بود و دومینو هم کمی بعد به این روش روی آورد.

 

3-داشتن کد های معمولی

یک محدوده ای از کدها در درون هر دستگاه تعریف می شوند و جوهرهایی با شماره سریال هایی در آن محدوده عرضه می شوند و با اضافه کردن هر جوهر کد آن هم باید وارد شود .

 

در غیر اینصورت دستگاه جوهر ریخته شده را نمی شناسد. این روش به اندازه کافی کاربردی نیست و به راحتی می توان آن را دور زد.

 

4- داشتن برچسب های RFID

جدیدترین و کاربردی ترین روش برای مجبور کردن مشتری به خرید از کمپانی تولید کننده جت پرینتر استفاده از تکنولوژی برچسب های مغناطیسی RFID است. استفاده از چیپ که در دستگاههای ویدئو جت سری 1000 استفاده می شوند هم در این دسته قرار می گیرندچون عملکرد به یکسان است و صرفا تکنولوژی تفاوت دارد.

در این روش اطلاعات کدگذاری شده در برچسب ها تعبیه می شود که دستگاه توانایی خواندن آن ها را دارد و فقط در صورتی که شما از همان کارتریج ها استفاده کنید می توانید از دستگاه استفاده کنید.

 

دستگاههای سری جدید دومینو شامل تمام سری Ax ، سری A از ، جت پرینترهای لینکس 8900 به بعد ، جت پرینتر های آلفا ، تمام دستگاههای سری 90 ایماژ شامل 9450 و 9029 و برخی برندهای کمتر شناخته شده تر از این روش استفاده می کنند (برای اطلاعات کاملتر تماس بگیرید)

تا الان هیچ روشی برای هک یا دور زدن آن ساخته نشده است.

 

5-تبلیغات برای جوهر اصل (جوهر تولید شرکت خودشان)

این روش از روزهای اول وجود داشت و با روش اول ترکیب می شود . تولید کننده های جت پرینتر توضیح می دادند که “برای کارکرد صحیح دستگاه باید از جوهر اصل آن استفاده کنیم” و هنوز هم می گویند.  نمی شود گفت که این حرف ها تماما دروغ و فریبکاری است ، اما می توان به آسانی مو را از ماست این روش کشید.

  • هر دستگاهی جوهر با غلظت خاصی استفاده می کند.
  • و جوهر جت پرینتر از لحاظ ساختاری جوهرهای رنگی حل شده در حلال بر پایه های مختلفی مانند MEK ، الکل ، استون ، آب ، روغن ، هگزان .. می باشند.اگر در این جوهر ها مواد رنگی و حلال بی کیفیتی استفاده شود احتمال درست بودن حرف کمپانی ها بالا می رود.

این بخش را می توان به این صورت جمع بندی کرد که اگر جوهری برای یک دستگاه مخصوص ساخته شود و مواد درستی هم در ساخت آن استفاده شود هیچ مشکلی نخواهد داشت.

 

جمع بندی

جواب سوالاتی که در اول پرسیدیم را الان می توان راحتتر داد ، قیمت جوهر و حلال های کد دار گران است چون وارداتی اند و از لحاظ محتویات بخواهیم غیر دقیق حرف نزینم تفاوت خیلی کمی با مدل های مشابه برندهای معتبر دارند.

و تفاوت جوهر و حلال جت پرینتر های مختلف در غلظت و اندازه ، شکل و حجم ظرف است .و  توصیه نمی شود از جوهر جت پرینتر دیگری روی دستگاهتان بدون نظر کارشناسان استفاده کنید.

 

سخن آخر درباره جوهر و حلال

اگر جوهر و حلال جت پرینتر شما چیپست یا کد یا برچسب ندارد می توانید از تامین کننده مطمئن جوهر و حلال بخرید و گوشتان را روی حرفهای دیگران ببندید و خیالتان راحت باشد.

 

خرید جوهر و حلال

 

 

این مطلب هیچ دیدگاهی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای جستجو متن مورد نظر خود را تایپ کنید

Shopping Cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مشاوره و خرید: 0938 3759830