Posted in وبلاگ

کدام تکنولوژی جت پرینتر برای بسته بندی انعطاف پذیر مناسب است؟

چاپ روی بسته بندی انعطاف پذیر | چاپ روی بسته بندی حبوبات، ماکارونی، سس و… | انواع چاپ در بسته بندی

جت پرینتر مناسب برای بسته بندی انعطاف پذیر

فقط کافی است که نیم نگاهی به قفسه های سوپر مارکتها بیندازید تا ببینید بسته بندی های انعطاف پذیر بیشتر و بیشتر میشوند. بعنوان تولید کننده شما باید جت پرینترهایی انتخاب کنید که مثل بسته بندی های شما انعطاف داشته باشند.

اضافه کردن تاریخ تولید و انقضا و کد رهگیری میتواند چالشهایی را ایجاد کند که قبلا در مورد محصولات دیگر دیده نشده است. در قوطی و شیشه چاپ بعد از بسته و مهر و موم شدن محصول انجام میشود. تکنولوژی های چاپ میتوانند بر چالشهای اشکال منحنی و فرم دار غلبه کنند (CIJ).

اما وقتی صحبت از چاپ روی بسته بندی انعطاف پذیر میشود تعدادی گزینه بسته به محیط تولیدتان برای انتخاب کردن دارید. این حرف به این معنی است، بسته به انتخابتان که کی و کجای خط تولید چاپ بزنید، تکنولوژی خاصی برای شما مناسب است.

چه محصولاتی از بسته بندی انعطاف پذیر استفاده میکنند؟

کیسه های چیپس و شیرینی دهه هاست که در میان بسته بندی های انعطاف پذیر جای میگیرند. اما امروزه محصولات متنوعی با بسته بندی انعطاف پذیر سازگار شده اند: قهو ها، شوینده ها، انواع سس و غلات را میتوان نام برد.

اینجا روند حرکتی که از بسته بندی های سخت به بسته بندی های راحت و انعطاف پذیر دیده میشود. فرم و شکل بسته بندی های انعطاف پذیر نیز متنوع است و کیسه های ایستاده، بسته بندی بالشی و غیره را شامل میشود.

بهترین تکنولوژی جت پرینتر برای بسته بندی انعطاف پذیر چیست؟

همانطور که محیط های تولید هر روز تحت فشار قرار میگیرند تا تولید بیشتری با بسته بندی های متنوع داشته باشند جت پرینترها نیز به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارند. داشتن جت پرینتری سریع، انعطاف پذیر و قابل اطمینان دیگر آرزو نیست و یک نیاز ضروری برای جوابگویی به تقاضاهای خط تولید شماست.

روشهای سنتی مهر داغ و غلطک چاپ

زمانی که چاپ روی بسته بندی های انعطاف پذیر با دست انجام میشد، مهر داغ یکی از اولین روشهای مورد استفاده بود. با اینکه این روشها جایگاه خودشان را در تاریخ چاپ دارند اما از لحاظ تجاری بی استفاده شده اند.

نقطه ضعف استامپ داغ صفحه ثابت حروف چاپی آن است که زمان برای سرد شدن حروف تلف مشود و تعویض حروف و نوشته های چاپی کاملا فیزیکی انجام میشد. اینکار برای هر چاپ متغییر، شیفت، بتچ نامبر انجام میگیرد. معنی همه اینها این است که زمان توقف شما بخاطر چاپ بالا خواهد بود و در برابر خطای انسانی بی دفاع هستید.

پتانسیل دوباره کاری در اثر خطای انسانی، زمان توقف های طولانی برای تغییر کلیشه ها و رول های نسبتا کوتاه باعث میشود بهره وری کلی (OEE) شما به شدت پایین بیاید. کیفیت چاپ نیز در طول عمر کلیشه ها ثابت نیست و ریسک دوباره کاری را افزایش میدهد. (افزایش اتلاف محصول و کاهش خروجی)

همچنین همانطور که ما هر روز بیشتر به سمت دیچیتالیزه شدن میرویم، مشتری ها تقاضای بیشتری برای تعامل با محصولات دارند که ماشین آلات چاپ سنتی قادر به چاپ بارکد 2D و QR نیستند فرصت تعامل با محصول را افزایش میدهند.

از قدیمی به جدید…

انتقال از میراث سیستم های قدیم و اعتماد به آخرین فن آوری دیجیتال می تواند دلهره آور باشد. با این حال، واقعیت این است که به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا به افزایش تولید، افزایش بهره وری و افزایش ظرفیت تولید کمک کنند.

چاپ دیجیتال در بسته بندی

چاپگر جوهر افشان حرارتی (Thermal Ink Jet)

جت پرینتر های TIJ با استفاده از جوهر های بر پایه آب و حلال میتوانند کدهای پیچیده را با سرعت تا 700 متر بر دقیقه چاپ کنند. توانایی و سهولت سازگاری هدهای کوچک TIJ با چاپ تک خط و چند خط آنرا برای اکثر سطوح بصورت شگفت انگیزی تبدیل به گزینه ای کارا میکند. همچنین میتوانید از چندین هد و یک کنترلر با ترکیب های متفاوتی استفاده کنید.

چاپ روی بسته بندی انعطاف پذیر با جت پرینتر TIJاینجا چند نقطه تاریک برای تکنولوژی TIJ وجود دارد، برای مثال فاصله هد با محصول نهایتا 3mm میتواند باشد، پس چاپ عالی شامل تماس با محصول خواهد بود. شما همیشه باید قبل از بسته بندی چاپ را انجام دهید.

کارتریجه نمیتوانند با جوهر های خشن با چسبندگی پر شوند که مزیت آنها چاپ روی سطوح بسیار صاف است. پس این تکنولوژیی ممکن است برای فیلم های شیشه ای یا خیلی براق مناسب نباشد. از سوی دیگر تکنولوژی TIJ سودمندی هایی نظیر سرعت بالا، کیفیت چاپ خوب تا 600dpi و کاهش هزینه های سرویس و نگهداری را ارائه میکند.

کیفیت بالا به شما اجازه چاپ کدهایی که قابلیت خوانده شدن توسط دستگاه (مثل : بارکدهای 2D) را دارند، میدهد. از نظر اپراتوری هم تعویض کارتریج برای هر کسی که یک چاپگر خانگی داشته آشناست .

چاپگرهای حرارتی TTO

اگر شما بدنبال چاپ روی بسته بندی انعطاف پذیر ، سرعت و کیفیت هستید، کشمکش ها شما را به سمت جت پرینترهای حرارتی TTO خواهد کشاند. TTO بصورت انحصاری برای چاپ روی بسته بندی های انعطاف پذیر طراحی و توسعه یافته است . درحالی که بقیه دستگاهها چندین کاربرد دارند.

این به شما امکان چاپ متن، اطلاعات ، گرافیک، کدهای QR و لوگو را در یک محدوده بزرگ با کیفیت 300 نقطه بر اینچ میدهد- امکان تغییر اطلاعات لیبل در چاپ های بعدی امکان پذیر است .

چاپ روی بسته بندی سس با جت پرینتر TTOچاپگرهای حرارتی TTO به شما اجازه میدهد چاپ چند خط و محدوده بزرگی از اطلاعات متغییر را داشته باشید. همچنین با تغییر سریع سطح چاپ و نوع بسته بندی نیز سازگار است. و چون تکنولوژی TTO دیجیتال است میتوان صدها پیغام از قبل آماده شده را در حافظه آن برای صرفه جویی در وقت قرار داد .

با رزولوشن 300DPI چاپ دیجیتال، رول نوارهای طولانی و راه اندازی سریع ، TTO به شما این امکان افزایش ظرفیت تولید و کاهش خطاهای کدزنی و چاپ را میدهد.

مقاله تکنولوژی چاپ حرارتی TTO چگونه کار میکند؟ می تواند مفید باشد.

جت پرینتر لیزری

سیستم های لیزری متفاوت از سایر تکنولوژی های برنامه نویسی هستند. آنها سریع اند و هنگامی که به درستی نصب شده باشند، وضوح چاپ متمایز و با کیفیت را ارائه می دهند.

با این حال لیزر برای هر تولید کننده ای ایده آل نیست. هزینه های اولیه در مقایسه با انواع دیگر دستگاهها چاپ میتواند بالا باشد. و چیزی که معمولا نادیده گرفته میشود این است که لیزر برای هر سطحی مناسب نیست.

با همه اینها چرا لیزر باید جزو گزینه های چاپ روی بسته بندی انعطاف پذیر باشد؟

جواب ساده است، افزایش ظرفیت تولید. اگر سرعت و حجم تولید شما بالا باشد لیزر میتواند مزیت رقابتی قویی در چاپ به شما بدهد. با کاهش مواد مصرفی در چاپ لیزر بازگشت سرمایه در مقایسه با روشهای دیگر و در بلند مدت سریعتر است.

نکته کلیدی در کار با لیزر انتخاب شرکت متخصص در این زمینه است که علاوه بر شناخت محصول خودشان درک کاملی از تاثیر لیزر بر سطوح مختلف در پروسه چاپ داشته باشد.

چاپ روی بسته بندی ماکارونی با جت پرینتر لیزری

جت پرینترهای ریزنگار جوهر افشان CIJ

بی شک دلیلی وجود دارد که جت پرینترهای CIJ در پروسه کدزنی صنایع مختلفی حضور دارند. بهترین سیستم های چاپ بسیار انعطاف پذیرند و CIJ اینگونه است. دارای چاپ تمیز و شفاف و مدل هایی که مخصوص محیط های سخت و خشن ساخته شده اند.

علاوه بر اینها شما توانایی استفاده از طیف وسیعی از جوهرها در رنگها و کاربردها متنوع – مثل جوهر های UV ، قابل شستشو ومقاوم در برابر رطوبت – را دارید. با این تکنولوژی به سادگی میتوانید بعد از کامل شدن بسته بندی محصول روی آن چاپ بزنید و در واقع آنرا به خط تولید موجودتان بدون هیچ تغییری اضافه میکنید. اگر چاپ بارکد دوبعدی (2D) جزو نیاز شما باشد تکنولوژی CIJ بنا به درخواست، مناسب نخواهد بود .

چاپ روی بسته بندی سس با جت پرینتر CIJ

مواد مصرفی و جوهرها

ایران با یک اختلاف زمانی در مقایسه با کشورهای دیگر، در جهت تصویب بعضی استانداردها برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان برآمده است. برای اینکه در آینده ای نزدیک بتوانید با اطمینان هر چه بیشتر و بدون تغییرات در لوازم کدزنی و مواد مصرفی آنها به فعالیت ادامه دهید بهتر است با کمی دور اندیشی شرکتی را انتخاب کنید که در ارائه محصول به این روندها توجه کافی دارد.

کدام تکنولوژی جت پرینتر برای چاپ روی بسته بندی انعطاف پذیر مناسب شماست؟

در اینجا گزینه های موجود برای چاپ روی بسته بندی انعطاف پذیر معرفی شد. انتخاب تکنولوژی درست برای شما نیازمند توجه به چند عامل در محیط تولیدتان است. این عوامل ممکن است: سطحی که چاپ میزنید، محصولی که تولید میکنید، نوع چاپی که نیاز دارید یا سرعت خطتان باشند.

بهرحال زمانی که میگذارید و صرف تحقیق و صحبت با کارشناسان میکنید ارزش آن را دارد. پیدا کردن متناسب ترین تکنولوژی با تولیدتان به شما کمک خواهد کرد بهینه ترین انتخاب برای بازگشت سرمایه تولیدتان را داشته باشید و حداکثری سودی که از عملیات کد زنی سریعتر، هوشمندانه تر و کار آمدتر کسب کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

این مطلب هیچ دیدگاهی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای جستجو متن مورد نظر خود را تایپ کنید

Shopping Cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مشاوره و خرید: 0938 3759830